!!!Maatregelen covid19 zie topic "belangrijk bericht!!!

I came so far for beauty

Post Reply
Zilverlingh
jedwabne poduszki

I came so far for beauty

Post by Zilverlingh »

“I came so far for beauty
I left so much behind
My patience and my family
My masterpiece unsigned”

“Na jarenlange omzwervingen, in New York, Parijs, Firenze, Edinburgh en Londen, keerde ik in de zomer van 2014 terug naar mijn geboortestad Gent. De herinneringen van mijn jeugd als vergeeld fotopapier, vervaagd, vervlogen. Als een inbreker sloop ik ’s nachts rond in de straten waar ik als kind nog had gevoetbald en geknikkerd, en waar nu rijen en rijen geparkeerde auto’s stonden.

De wereld is onmiskenbaar veranderd de voorbije eeuw, en ook wij ontsnappen niet aan de tijd. Doch het Elysium dat ik bezocht bij mijn terugkeer, leek nog onveranderd, onaangetast door de eeuwig malende tanden van de tijd.

Weliswaar was de Prins jonger dan vroeger het geval was geweest, geen Ouderling uit de verre Middeleeuwen zoals Jan Borluut was geweest, maar een Tremere Ancilla genaamd Faraday. Doch voor het overige was alles net zoals het altijd leek te zijn geweest. Er waren jongelingen die nog niet zo lang in de gemeenschap der Verwanten waren opgenomen, en onwennig waren, en voortdurend riskeerden te worden afgerekend op een faux pas (spoiler alert: één van die Neonati werd later Prins, één van de jongelingen schopte het tot Nomenclator en Primogen, en één jonge Verwant bleek een dunbloedige, en werd geëxecuteerd). Er was een luidruchtige Brujah Anarch met wie ik een geanimeerd debat voerde. Er was een mysterieuze Gangrel druïde. Er waren… ach, ik weet niet meer wie er allemaal juist was, velen zijn gekomen en gegaan.

Wie is er nog over, van de Verwanten die ik heb ontmoet die zomernacht, nu bijna zes jaar geleden?

Renard de Bergeyck die nu in het Waasland zit, Walter Dausi is er ook nog, Rage die is teruggekeerd uit Los Angeles. En ik.

Elmira de los Dolores is ook nog steeds actief, zo heeft Dausi mij verteld, maar in een andere wereld, waar ze gelukkig is.

Ik weet niet precies wat er met Faraday gebeurd is, na zijn troonsafstand en het schandaal. Wat ik wel zeker weet: Sergio Giovanni is nog steeds ‘alive and kicking’, ondanks alles.

En die vermaledijde dr. Jackson, die loopt ook nog ergens rond natuurlijk, de duivel weet waar.

En Gravin Juliet? Zij heeft haar keuze gemaakt, vorige zomer, en afstand gedaan van de troon, en ze is begonnen aan haar queeste naar Golconda. En ik ben teruggekeerd, maar ik herken bijna niemand meer. Ben ik dan zo lang weggeweest?

Vincent Dumarchand en Lukas Van Torre zijn de Finale Dood gestorven, ik heb gehoord dat Jimmy Maclaughlin ook dood zou zijn.

En nu is Bonifaas tot as vergaan, zoals vele Prinsen voor hem die sinds Jan Borluut de Praxis over dit Domein hebben geclaimd.

Prins Benoît de Kerchove de Denterghem, Toreador Ancilla. Regeerde nadat Jan Borluut in torpor ging. Tot as vergaan nadat zijn wagen ontplofte. Een moord in opdracht van zijn eigen minnares, uitgevoerd door een overijverige Ventrue ghoul.

Anaïs della Faille, zogenaamd Toreador Ancilla, maar in feite een Caitiff of misschien een Volgelinge van Set. Veroordeeld tot de Bloedjacht in Brussel op vraag van Arthur de Berlaymont, de Sire van Benoît. Tot as vergaan door de klauwen van een Gangrel.

Roeland Speelmanszoon, Brujah Neonatus, nakomeling van Jan Borluut. Vermoord door een vuurgeest opgeroepen door een Tremere demonenbezweerder. Tot as vergaan, net als zijn Sire Jean-Pierre Speelman, en Calum de Tremere Sheriff.

Joseph Faraday, Tremere Ancilla, nakomeling van Balthasar Calvus, is dus voor zover ik weet nog niet tot as vergaan, die heeft zijn ontslag ingediend en is een paar jaar later vertrokken. Ik heb gehoord dat hij naar Wenen is geroepen.

Didier La Roche, van het bloed van de Marquis de Sade, Toreador Ancilla, is ook enkele weken Prins geweest. Maar hij kon niet op tegen de contra-claim door Ben Coppens. La Roche is enige tijd later zijn tweede dood gestorven, tijdens een aanval door demonische wezens.

Ben Coppens, Brujah Ancilla (en net als Roeland een Borluut), leek enige tijd voor stabiliteit te kunnen zorgen. Hij had de steun van the Duchess. Hij had een plan om de Technocratie aan te pakken, en dat plan slaagde ook. Maar toen vergaloppeerde hij zich, en doodde hij de Malkaviaanse Ouderlinge Suzanne De Volder, die eeuwenlang was ingemetseld geweest, en na haar ontwaken op basis van haar leeftijd de Praxis opeiste. Coppens doodde haar zonder Lex Talionis te verkondigen. En daarom werd hij zelf door Archon Alexei Dragovic tot de Lex Talionis veroordeeld, en verging tot as.

Zijn opvolger Beaumond de Carcassonne, een Toreador Ancilla van het bloed van Arthur de Berlaymont en Rafael de Corazon, werd na 3 jaar Praxis tot ontslag gedwongen. Het deed mij verdriet dat ik toen, in mijn functie als Meester Harpij, heb moeten bevestigen dat mijn clangenoot inderdaad zijn woord niet was nagekomen.

Daarna heerste Gravin Juliet over het Domein Vlaanderen. Zij was een goede Prins, ondanks haar jeugd. De dramatische gebeurtenissen tijdens haar huwelijk met de Ouderling Carel van den Driessche hebben haar getekend, dat is onvermijdelijk, maar ook wijzer en sterker gemaakt. Maar stel je eens voor: je bruidegom zien sterven vlak nadat hij het jawoord heeft gegeven. De bloedspatten op de bruidsjurk… Ik zie het nog steeds voor me, hoe waardig, hoe majestueus ze er toen uitzag. Een Engel der Wrake.

Van de 9 Prinsen die de voorbije 7 jaar hebben geregeerd, zijn er 6 tot as vergaan. 2 hebben vrijwillig afstand gedaan van de Troon, en 1 is hiertoe gedwongen.

Klinkt veelbelovend, vind je niet? Een uitdaging…”.

“I changed my style to silver
I changed my clothes to black
And where I would surrender
Now I would attack”
"Though lovers be lost, love shall not;
And death shall have no dominion"

Post Reply