!!!Maatregelen covid19 zie topic "belangrijk bericht!!!

!!new: de casulty rating!!

Post Reply
User avatar
Duister Gent
Posts: 905
jedwabne poduszki
Joined: 01 Sep 2014, 17:08

!!new: de casulty rating!!

Post by Duister Gent »

Dit is het percentage kans dat je hebt om een grote fout al dan niet te overleven en is direct gelinkt aan de leeftijd van je personage. Hoe langer je speelt, hoe krachtiger je personage wordt, maar ook hoe minder vergevend we als storytelling zijn bij fouten.

Bij iedere handeling waarop je, door toedoen van NPC’s, zou sterven maakt de ST van dienst een roll op een D100. Hij kan hier een modifier gebruiken die gerelateerd is aan je actie. (Als je het als Toreador alleen opneemt tegen 10 Brujah, dan gaat je sterftekans drastisch omhoog..)

Dit systeem is vooral van toepassing bij downtime acties. Want ook daar kun je sterven..
Dit systeem is niet van toepassing bij zogenaamde “player kills” of wanneer je sterft ten gevolge van gevechtssituaties op de sessie of in downtime waarin de kansen gelijk zijn. Het gaat vooral om het overleven (of niet) van niet doordachte beslissingen. Zoals de situatie hierboven beschreven.

Als de storyteller onder je casualty rating +eventuele modifier uitkomt, dan sterf je. Is het boven je Casualty rating + eventuele modifier dan zal hij een plausibele reden zoeken waarom je het overleefd hebt.

Ieder personage begint met een standaard casualty rating van 25%. Dit stijgt met 5% per drie gespeelde maanden (per 9 exp = 5% casualty rating erbij met een maximum van 70% [Zonder modifier]).

Post Reply